Nabi Muhammad saw bersabda:-

“orang mukmin yang kuat lebih baik dan lebih dicintai Allah daripada orang mukmin yang lemah, dan pada keduanya terhadap kebaikan. Bersungguh-sungguh lah dalam meraih apa yang bermanfaat bagimu, mohonlah pertolongan kepada Allah, dan jangan merasa lemah. Jika sesuatu menimpa kamu, maka janganlah kamu mengatakan “seandainya aku melakukan begini niscaya akan begini dan begini”, akan tetapi katakanlah, “Allah telah mentaqdirkan hal itu, dan apa yang dikehendakiNya pasti akan terjadi. Kerana sesungguhnya perkataan “seandainya” akan membuka perbuatan syaitan”
--diriwayatkan Muslim dari Abu Hurairah r.a--


Ya Allah, Jika aku jatuh cinta, Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu, Untuk mecintaiMu,Ya Allah, Jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada-Mu, Ya Allah, Jika aku jatuh cinta, Izinkan aku menyentuh hati seseorang yang tertaut pada-Mu, Agar tidak terjatuh aku dalam jurang semu, Ya Allah, Jika aku jatuh cinta, Jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari-Mu, Ya Allah, Sesungguhnya aku bermohon pada-Mu untuk selalu mencintai-MU...

lembaran wanita solehah..

Sunday, May 17, 2009

Mampukah aku menjadi seperti Siti Khadijah?

Agung cintanya pada Allah dan Rasulullah SAW

Hartanya diperjuang kejalan Fisabilillah

Penawar hati kekasih Allah

Susah dan senang rela bersama



Dapatkah ku didik jiwa seperti Siti Aishah?

Isteri Rasulullah yang bijak

Pendorong kesusahan dan penderitaan

Tiada sukar untuk dilaksanakan



Mengalir air mataku

Melihat pengorbanan puteri solehah

Siti Fatimah

Akur dalam setiap perintah

taat dengan Abuyanya yang sentiasa berjuang

Tiada memiliki harta dunia

Layaklah dia sebagai Wanita Penghulu Syurga



Ketika aku marah

ingin aku intip serpihan sabar

Dari catatan hidup Siti Sarah



Tabah jiwaku

Setabah Ummi Nabi Ismail

Mengendong bayinya yang masih merah

Ditinggalkan suami akur tanpa bantahan

Pengharapanya hanya pada Allah

itulah wanita Siti Hajar



Mampukah aku menjadi Wanita Solehah?

Mati dalam keunggulan iman

Bersinar indah,harum tersebar

bagai wanginya pusara Masyitah...


0 komen:

Post a Comment