Nabi Muhammad saw bersabda:-

“orang mukmin yang kuat lebih baik dan lebih dicintai Allah daripada orang mukmin yang lemah, dan pada keduanya terhadap kebaikan. Bersungguh-sungguh lah dalam meraih apa yang bermanfaat bagimu, mohonlah pertolongan kepada Allah, dan jangan merasa lemah. Jika sesuatu menimpa kamu, maka janganlah kamu mengatakan “seandainya aku melakukan begini niscaya akan begini dan begini”, akan tetapi katakanlah, “Allah telah mentaqdirkan hal itu, dan apa yang dikehendakiNya pasti akan terjadi. Kerana sesungguhnya perkataan “seandainya” akan membuka perbuatan syaitan”
--diriwayatkan Muslim dari Abu Hurairah r.a--


Ya Allah, Jika aku jatuh cinta, Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu, Untuk mecintaiMu,Ya Allah, Jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada-Mu, Ya Allah, Jika aku jatuh cinta, Izinkan aku menyentuh hati seseorang yang tertaut pada-Mu, Agar tidak terjatuh aku dalam jurang semu, Ya Allah, Jika aku jatuh cinta, Jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari-Mu, Ya Allah, Sesungguhnya aku bermohon pada-Mu untuk selalu mencintai-MU...

Konvo Master + Hadiah Japan

Saturday, April 22, 2017
| Jumaat | 21 April 2017 | 2200 

Malam hujung minggu ni takde mood pulak nak ngadap my new baby... nak kenal ape? ni haa...baru je dikenalkan...huhu

kenalkan my new baby!
bercinteee kami tiap tiap hari hokeh๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜

================================================================

so malam ni saja je nak mencoret kisah campak belakang (baca throwback) tahun 2014. Rasa nya boleh jugak nak cakap tahun 2014 dan awal 2015 adalah moment paling manisss dalam hidup ni. sebab? haa ni nak citer sini ni... 

kat fb xbleh cter sbb limited panjang2 sape nak baca pon hoho... ๐Ÿ’†

sini blogging suka hati la nak baca ke tak janji aku ada simpanan.. mane tahu lepasni aku dah takda kat dunia ni, memori2 ni masih ada... pena tak pernah hilang di dunia... semoga bermanfaat ๐Ÿ’‹

=======================================================================

๐Ÿ’“June 2014๐Ÿ’“

Bermula kisah aku jadi pensyarah uitm jengka, pahang.

That was my first experience jadi lecturer. Pengalaman ni sangat bermakna dalam hidup aku. Mengenali dunia sebagai seorang pendidik di alam kampus takkan sama dengan mendidik di alam persekolahan rendah/menengah. Alhamdulillah interview untuk jawatan pensyarah dapat dengan mudahnya. Hampir setahun aku menimba pengalaman jadi pensyarah di sana dengan kwn aku yat, banyak sgt moment menarik. Tu nak citer kena lain punya post sini xckup huhu...

Image may contain: 19 people, people smiling
Image may contain: 27 people, people smiling
antara memori2 aku dengan students


๐Ÿ’“November 2014๐Ÿ’“
Alhamdulillah, aku berjaya lepas master setelah 3 tahun menempuh duka tangis lara huhu... master by research kat sc comp mmg perit gak la... dulu mmg serik tak mau dh smbung, entah kenapa aku masih smbung phd disini wuaaaa ๐Ÿ˜ฐ๐Ÿ˜ฐ๐Ÿ˜ฐ๐Ÿ˜ฐAllah lebih tahu .... aku cuma follow the flow je wuhu...

Image may contain: 14 people, people smiling
Image may contain: 5 people, people smiling



๐Ÿ’“31 october 2014 0800-1200๐Ÿ’“

Waktu ni adalah majlis graduasi master aku di dewan sultan ismail, utm johor bahru. Alhamdulillah majlis berjalan dengan lancar, tapi nak bagitahu kat sini, aku tak sempat nak jumpa kawan2 masa tu (dan kwn2 pun ada dh tahu), dan xdapat nak bergambar lama2 sebab aku kena pecut ke larkin, malam tu aku kena ke Changi Airport, jam 1 pagi aku akan berlepas ke Japan, untuk program exchange student UTM-OPU Sakai, Japan selama 10 hari disana, fully sponsored by Sakai City. 

Alhamdulillah, aku terpilih (rezeki Allah), dapat pergi ke sana dengan sorg lagi student utm laki, Tie San, chinese sarawak, budak FKE... Kitorg start kenal pun kat Changi Airport malam tu lah haha...

memang serius aku main redah je kali ni. Pengalaman yang sangat mahal. Peluang!
Abang aku yang banyak support dia cakap join jela orang dah bagi free nak merasa pergi oversea try jela..

Memang aku join je. Tahun 2010 kwn2 batch aq semua perluang pergi GOP under UTM, aku xdapat join sebab operate (baca sini http://lailatulinsyirah277.blogspot.my/2010/01/my-criter-hospital.html

๐Ÿ’“1 Nov 2014 - Tiba di Japan๐Ÿ’“

Alhamdulillah thumma Alhamdulillah... banyak sangattt pengalaman berharga sepanjang aku kat japan sana. Aku berkali-kali jugak syukur tak terkata hadiah Allah bagi ni. Macam nak cakap ini hadiah sempena hari aku konvo master sehari lepas. Semua berlaku sederet ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜ Kadang2 rasa nak hempuk kepala mcm tak percaya dapat jejak kaki ke Japan... Allahu benarlah kuasa Allah tu kdg benda mustahil pun boleh jadi tak mustahil tau...

No automatic alt text available.

Image may contain: 5 people

Image may contain: 8 people, people smiling

No automatic alt text available.
No automatic alt text available.

Image may contain: 2 people

Image may contain: 1 person

No automatic alt text available.
Image may contain: 2 people
antara memori2 Japan


Image may contain: 10 people, people smiling

Alhamdulillah semua ni berlaku secara serentak seminggu...

best moment ever! 1 n0v - 9 vov 

aku konvo master kemudian terus ke Japan free pulak tu ... Allahu akbar Alhamdulillah macam hadiah percutian sempena konvo master plak  ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜

============================================
"Cinta pandang pertama"(Tajuk kemain )


Alhamdulillah Allah bagi peluang jejak kaki ke Jepun, with fully sponsored by Sakai City, Japan..tanpa keluarkan duit, makan minum tempat tinggal dan wang saku semua diberi...dapat pergi berdua dgn sahabat UTM, yg dekat Changi Airport, Singapore baru berkenalan huhu...

Diri ni bukan kaya dan ad duit berkepuk nk g backpacker sndiri oversea tu huhu...tahun 2014 waktu nampak je iklan tawaran ke Jepun utk exchange program terus apply, tak pk langsung apa2, dapat ke x, terjah je apply..sbb mmg teringin nak merasa pergi oversea...


"terjah je kemudian fikir" tu mmg motto sy huhu..
Dah dapat baru kelam kabut fikir macam mana nak handle  


And that time bermula lah jatuh cinta pandang pertama dengan Japan 



Apa yg pernah dicerita ttg Japan semuanya betul. Disiplin tinggi, kebersihan trjaga, akhlak baik... dan nekad nk sambung Phd di Japan.

Namun takdir Allah mendahului segalanya, ekonomi yang tak berapa stabil terpaksa lupakan impian tu huhu... tawaran dari Osaka University terpaksa ditolak... (yang ni nanti aku cter lain kah3!)


http://matcuoi.com Segala rezeki tu dari Allah,, Dia berhak memberi, dan mengambil... yg penting kena selalu bersyukur pd setiap pemberianNya,,, yg diambilnya tu selalu nya sedikit sahaja jika dibandingkan nikmat2 yg Dia slalu beri!!


ok cukup setakat ni daa!! 

0 komen:

Post a Comment